Zwykła chakra jest formą energii wszystkich osób żyjących, produkującą się naturalnie. Chakra przepływa wokół całego ciała, w sieci zwanej „układem krążenia chakry”.
Dopiero niedawno pewne grupy osób, takich jak ninja, nauczyli się wytwarzać więcej chakry i uwalniać ją ze swojego ciała poprzez swoje punkty wyzwalania czakry w celu wykonania specjalnych technik (jutsu). Na razie nie są to jakieś wyszukane umiejętności, ale ambitni wciąż uczą się i próbują tworzyć coraz to nowsze i lepsze techniki, które sprawią, że dany osobnik w walce będzie nie do pokonania.
Odkryto również, że jest jedynie pięć żywiołów chakry. Woda, ogień, wiatr, piorun oraz ziemia.
Swoją naturę chakry można wykryć dzięki specjalnym kartkom papieru, w które należy "wystrzelić" odrobinę energii. Jeżeli kartka stanie się wilgotna - żywioł wody, jeśli stanie w płomieniach - żywioł ognia, i tak dalej..
WODA:
Techniki/ umiejętności, które potrafią użytkownicy z naturą wody na początek:
- Hydrokineza, czyli manipulacja wody.
- Gaszenie niedużego ognia
OGIEŃ:
Techniki/ umiejętności, które potrafią użytkownicy z naturą ognia na początek:
- Niewielkie podpalenia, takie jak rozpalenie ogniska, kominka.
- Podgrzewanie różnych cieczy.
WIATR:
Techniki/ umiejętności, które potrafią użytkownicy z naturą wiatru na początek:
- Manipulacja strumieniami powietrza. Wpływ na przepływ powietrza może przekształcić go w lekki wiatr.
PIORUN:
Techniki/ umiejętności, które potrafią użytkownicy z naturą pioruna na początek:
- Nieduże wyładowania elektryczności, lekkie porażenia prądem i tak dalej.
ZIEMIA:
Techniki/ umiejętności, które potrafią użytkownicy z naturą ziemi na początek:
- Unoszenie niewielkich skał oraz samej ziemi i piasku.
Mistrzowie Gry decydują jaka ilość chakry zostaje zużyta podczas walk/ misji.
Ciekawostka:
Wiatr jest słaby przeciwko ogniu, a ogień przeciwko wody.
TWORZENIE WŁASNYCH TECHNIK:
Aby utworzyć swoją technikę trzeba posiadać odpowiednią ilość PR - Punktów Rozwoju, które można zdobyć za walki, treningi, zakończone sesje, misje.
Walki:- Wygrane: 30PR
- Przegrane: 10PR
- Zremisowane: 15PR
Zwykłe sesje i misje:- Każda zakończona sesja: 10PR
- Każda zakończona misja specjalna prowadzona przez MG: 15PR
Mistrzowie Gry decydują jaka ilość PR jest potrzebna do utworzenia nowej techniki podczas rozpatrywania podania.Należy uaktualniać ilość Punktów Rozwoju w swoim profilu. W przypadku oszustwa będą stosowane kary ze strony administracji.
Oprócz walk oraz sesji, PR można zdobyć za sesje trollowane, eventy i pomoc na forum.